FrågaSTRAFFRÄTTPåföljder29/11/2023

Fråga gällande belastningsregister?

‏Hej Jag har en fråga? På grund av misstänker. Om jag har ett belastningsregister på grund av folkbefokning brottsregister , hur mycket krävs det för att jag kuna vara utan brottsregister? Mvh

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag förstår inte riktigt vad du menar med din fråga. Som jag förstår det har du någon fråga om belastningsregister, men jag förstår inte riktigt vad det är specifikt du vill ha svar på. Du får väldigt gärna skicka in en ny fråga och specificera ytterligare vad du vill ha svar på.

Så länge kan du, om du själv vill ta reda på lite mer information om belastningsregister, kolla i lagen om belastningsregister (LBR).

Vänliga hälsningar,

Cornelia NilssonRådgivare