FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt30/03/2012

Register för skulder

Jag ska bli förvaltare för en man som är 66 år.Han verkar ha skulder på många ställen och även en massa olika abonnemang. Mannen vet inte var han har skulder m.m. det finns inte heller papper på alla räkningar m.m.Min fråga är om det finns något register på skulder och abonnemang. Tacksam för svar

Lawline svarar

Hej! Det finns inget register som du kan söka i för att se vilka skulder eller abonnemang en viss person har eftersom att det inte finns några formkrav. Till exempel så kan person A låna ut pengar till person B utan att någon annan person har kännedom om detta. Samma sak gäller vid abonnemang av olika slag. Däremot kan ju betalningsanmärkningar synas vid en kreditupplysning men denna visar som bekant bara de skulder som har gått så långt, så att säga. Hälsningar Olle
Olle LindbergRådgivare