Var kan jag vända mig för att få hjälp med testamentet?

Hej,

jag sitter och försöker förstå mig på min pappas testamente. Han är fortfarande i livet men skulle vilja ha klarhet i vissa punkter från en jurist istället för att utgå från vad han förklarar, eftersom det involverar hans sambo och vad hon och ev hennes egna biologiska barn har rätt till efter min fars död.

Jag har dokumentet scannat.. finns det någon jag kan maila det till och be om förtydligande på vissa punkter eller måste jag ringa och få det muntligt?

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Som jag förstår det så undrar du över var du kan vända dig för att tyda testamentet utöver att tala med din pappa.

Om du har generella frågor, gällande exempelvis uppdelningen av arvet då hans sambo har barn och liknande, kan du alltid ställa dessa gratis i vårt forum för frågor. Vi kan också erbjuda dig ytterligare hjälp via vår telefontjänst som du hittar här: https://www.lawline.se/contact

Slutligen finns även möjlighet att boka tid för juridisk rådgivning, vilket du kan göra både via telefon och Skype. Detta hittar du här: https://www.lawline.se/boka

Hoppas att du känner att du fick svar på var du kan vända dig.

Vänliga Hälsningar,

Felicia OlssonRådgivare