FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt27/09/2018

Vad är fullmakt?

Hej! Jag skriver en uppgift i skolan om fullmakt och en fråga vi ska svara på är att man ska resonera om varför fullmakten ser ut som den gör, där man ska använda sig av relevanta begrepp och lagrum samt motiverar vårat val av fullmakt. Vår lärare säger även att vi ska få med behörighet och befogenhet. Kan ni snälla hjälpa mig med hur man löser denna uppgift? Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Vår policy är tyvärr att vi inte besvarar skolfrågor. Jag vill dock tipsa dig om att du läser 2 kapitlet i avtalslagen om fullmakter. Behöver du förklaring om vad behörighet och befogenhet är står det dig fritt att söka i vår databas med svar.

Lycka till!

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare