FrågaAVTALSRÄTTGåva24/09/2014

Upprättande av gåvobrev, gratis eller betala

Hej var köper man ett gåvorbrev,eller kan man ta hem på nätet??

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Jag antar att du undrar var man kan köpa eller ladda hem en mall för att upprätta ett gåvobrev. Återkom gärna om jag tolkade din fråga fel.

Det finns mallar på internet att ladda hem gratis, dock brukar dessa mallar vara ganska generella vilket kan göra att det blir svårt att upprätta ett korrekt gåvobrev just i det enskilda fallet. Vidare har Lawline ett samarbete med Avtal24 där du för 995 SEK kan upprätta ett juridiskt korrekt gåvobrev online eller för 1990 SEK kan upprätta ett gåvobrev genom ett möte med en jurist.

Här finns det mer information angående upprättande av gåvobrev via Lawline i samarbete med Avtal24 http://lawline.se/avtal/gavobrev.

Vänligen,

Sarah SaajakariRådgivare