Stämma träningscenter efter olycka på löpband under pass

Kan man stämma sitt träningscenter om man fått en skada på ett pass?

Ramlade av ett löpband på ett en klass med intervaller. Fick är på näsbenet och skada på läpp och haka som är bestående

/Rosie

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

För att du ska kunna få något skadestånd från ditt träningscenter krävs det att träningscentret genom vårdslöshet eller uppsåt orsakat skadan du råkat ut för. I ditt fall verkar det mer röra sig om en olyckshändelse när du trillat av löpbandet. Så för att få ersättning för din skada är nog det bästa alternativet att vända dig till ditt försäkringsbolag och också kolla upp om du är försäkrad genom ditt träningscenter när du går på pass där.

Hoppas detta svarade på din fråga.

Mvh

Lawline RådgivareRådgivare