FrågaKÖPRÄTTKöplagen02/10/2014

Skoluppgift - Köplagen

Hej! Jag söker information för mitt gymnasiearbete där jag skriver om §76-77-78 i Köplagen och undrar om det finns nå mer information ni kan se angående denna typ av händelse (alltså att varor blir betalade men inte hämtas och hur priset/storleken gör skillnad i beslutet samt fordran).

Lawline svarar

Hej!

Vi uppskattar att du vänder dig till Lawline med din fråga, men vår policy är att inte besvara skoluppgifter eller liknande.

Jag kan dock tipsa dig om att granska köplagens förarbeten, där bakgrunden och motiveringen till paragraferna behandlas.

Lycka till med ditt gymnasiearbete!

Med vänliga hälsningar,

Johan OlssonRådgivare