Ska jag anmäla misshandeln?

Hej! Jag har blivit misstänkt för brott våld mot tjänsteman inne i en nattklubb fast jag gjorde inget av detta jag var berusad o påverkad av alkohol. Vakten grep mig bakifrån o sen föll jag på marken. Efteråt kom vakterna o tog mig till ett rum där började de slå mig så mycket hårt på ansiktet o på huvudet så att jag kände mig jag fick hjärnskakning. Detta hände innan två veckor sen jag vill polisanmäla vakterna de var många som misshandlade mig, Men jag är lite rädd för jag vill inte att detta ska bli större. Jag är 21 pluggar ekonomi på gymnasiet, jobbar på ett äldreboende, lever ett helt normalt liv. Jag vill ha eran hjälp ifall ska jag polisanmäla eller inte jag har ändå bilder på mitt ansikte där är det svullen o andra märken på kroppen. Polisen tog oxå några bilder när jag gjorde första förhör.Hoppas på ett snabbt svar, Tack.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Om vakterna, såsom du beskriver det, har slagit dig är min rekommendation att du gör en polisanmälan. Det finns givetvis en risk att de nekar till misshandeln och det krävs att det kan bevisas att du blivit slagen och vem som slagit dig. De fotografier du har av misshandeln och eventuell läkarundersökning kan dock hjälpa till att faktiskt bevisa att du blivit slagen.

Jag rekommenderar dig att du kontaktar din lokala polisstation och upprättar en polisanmälan. Du kan antingen besöka polisstationen eller ringa 114 14. Oavsett om du var berusad eller ej, är det inte tillåtet att misshandla dig.

Lycka till!

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare