FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt26/12/2022

Ofullständig fråga - Fastighetsrätt

Hur kan vi rädda vårat hus? Kan vi skriva över den på barnen?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att ni vänder er till Lawline med er fråga.

Tyvärr har jag svårt att utläsa av er fråga exakt vad ni önskar få hjälp med. För att kunna ge er ett utförligt och detaljerat svar skulle ni dels behöva tydliggöra er frågeställning något dels ge lite mer information om just er situation (t.ex. vad, mer exakt, är det som ni vill ha hjälp med? Vilket problem vill ni att vi ska hjälpa er att lösa? Vill ni veta hur, och i vilka situationer, ni kan överlåta ert hus till era barn? Vidare skulle det vara hjälpsamt med lite mer information rörande ert ärende, exempelvis vad det är som ni vill rädda ert hus ifrån?).

Vänligen försök att ställa er fråga på nytt så att vi, snarast möjligt, kan återkomma med ett svar. I den mån er fråga inte kan ställas på ett kortfattat sätt, och ni har möjlighet till det, så kan ni även boka en tid med vår juristbyrå eller kontakta oss via telefon.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 010-207 93 00

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Jag beklagar olägenheten men tveka inte att höra av er igen så att vi kan hjälpa er med ert ärende.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare