FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt29/03/2020

Namnbyte på en biljett

Hej jag håller på att bytta helt nytt efternamn som är redan i processen, men vi ska åka på semester i augusti och har redan ett elektroniskt billiet med gammalt namn, hur ska jag göra nu,

Tack för svaret

Hälsningar

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

De flesta resebolag tillåter en namnändring på biljetten, men oftast mot en kostnad. Alla bolag har olika villkor och när jag inte vet var du har köpt din biljett kan jag inte ge dig ett exakt svar. Det du behöver göra nu är att kontakta bolaget som du köpte biljetten av och fråga hur du går tillväga!

Eftersom du är ute i god tid tror jag inte det kommer bli några problem att ordna. Lycka till och ha en trevlig semester!

Vänliga hälsningar,

Kajsa Moss BjerlingRådgivare