Massmedial kränkning, förtal?

Hej. Jag läste idag en artikel i Veckans Affärer som ligger ute på nätet och där jag finns med: som Sveriges värsta skattesmitare!? Det var ju för mig en kränkande artikel Jag vet med bestämdhet att jag inte har några skatteskulder! Nu undrar jag vad som är rimligt med tanke på att det verkar som att det har blivit någon sorts sport att skriva i princip vad som helst på nätet!? Vad kan jag som privatperson göra för att få någon upprättelse?Jag känner mig väldigt kränkt!

Lawline svarar

Hej, och tack för din fråga!

Tråkigt att höra att du känner dig kränkt och oskyldigt utpekad.

Liknande frågor har behandlats av Lawline tidigare och jag hänvisar dig därför till ett tidigare svar som en av mina kollegor på Lawline skrivit:

http://lawline.se/answers/uthangd-pa-webbsida-fortal

Har du fler frågor är du välkommen att återkomma.

Mvh

David IngvarssonRådgivare