FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 31/12/2018

Lawline besvarar inte skoluppgifter

Hej!

Jag läser juridisk översiktskurs och har fastnat på denna och vet inte hur jag ska lösa det

" Ditt företag skall bara syssla med sin kärnverksamhet och beslutar därför att ta in ett städbolag istället för att ha egna städerskor. Det nya bolaget, Björntjänst AB, har uppmärksammats i pressen för sin " kreativa bokföring" samt att det utnyttjat papperslösa med extremt låga löner. Det är en ypperlig idé säger VD och helt problemfri. Kan du se något problem när det gäller att genomföra detta?

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag uppfattar det som att du vill ha hjälp med en skoluppgift. Lawline har som policy att inte besvara skoluppgifter, därmed kan jag tyvärr inte svara på din fråga. Om du har kurslitteratur hänvisar jag dig att läsa i kapitlen som handlar om arbetsrätt, skatterätt och straffrätt, där bör du hitta svaret.

Lycka till med din uppgift!

Med vänligt hälsning

Lovisa SidénRådgivare