Kan man överklaga ett beslut i migrationsverket angående försörjningskrav?

Lawline svarar

Hej och välkommen till Lawline med din fråga!

Det korta svaret på din fråga är JA. Det är då förvaltningsdomstolen som kommer besluta om saken, men är det så att man inte uppfyller försörjningskravet kommer även domstolen att ge avslag. Det bör framgå i ett lösblad tillsammans med beslutet hur du överklagar, vilket man har tre veckor på sig att göra enligt förvaltningslagen 40 § - 45 §.

Mer information om överklagan finns på denna länk.

Är det något mer du undrar över får du väldigt gärna återkomma!

Med vänlig hälsning,

Natasha FathifardRådgivare