Behöver man förnya pass och andra id-handlingar om man ändrar, byter, lägger till eller tar bort namn?

Behöver jag förnya mitt pass om jag lägger till ett tilltalsnamn på Skatteverket?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Du måste ansöka om nytt pass och andra id-handlingar om du ändrar namn

Oavsett om du ändrar, byter, lägger till eller tar bort ett namn måste du ansöka om nytt pass och andra id-handlingar. Mer information om hur du går till väga finns hos Skatteverket.

Vi på Lawline kan hjälpa dig att ta din fråga vidare

Jag hoppas att du fått svar på din fråga och önskar dig stort lycka till! Om du har ytterligare frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till någon av våra förträffliga jurister. Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon på 08-533 300 04 eller via mail på info@lawline.se

Vänligen,

Anna EvensRådgivare