FrågaFASTIGHETSRÄTTFastighet16/04/2018

Kan man få hjälp med upprättande av köpeavtal för fastighet av Lawline?

Hej, jag önskar köpeavtal och köpehandlingar för fastighet på engelska.

Jag har en fritidsfastighet som en engelska vill köpa , alltså finns det ingen anledning att gå via en fastighetsmäklare. Kan Lawline upprätta erforderliga handlingar?

Om vi skulle bestämma oss i stället för ett samägande kan Lawline även skriva ett sådant samägaravtal?

Det skall i så fall innehålla utnyttjanderätt, delade kostnader för löpande utgifter och även nödvändiga reparationer etc.

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att ställa din fråga till Lawline!

Upprättandet av avtal är en tjänst som Lawline tillhandahåller, men inte kostnadsfritt till skillnad från besvarandet av de juridiska frågorna som skickas in. För att veta om våra duktiga jurister kan hjälpa dig med upprättandet av sådant avtal på engelska kan du fylla i detta formulär. Du kan få hjälp direkt på telefon, via e-post, via vår chat-tjänst eller så låter du Lawline göra hela jobbet, det är upp till dig.

Lawline RådgivareRådgivare