FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt30/01/2023

Kan Lawline hjälpa till i ärenden rörande arrende?

Har ni ngn jurist som kan biträda i arrendeavtal. Jag som arrendator har fått en hiskeligt förslag på uppräkning av mitt arrende med 86% från 53.000 till 98900. Dessutom en uppräkning med 3% på bas arrendet x Kpi.På 10 år blir det 162.000 .Helt orimligt. Behöver hjälp med inlaga till arrendenämnd och kommande hovrättsprövning. N.N.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline för juridisk rådgivning.

Jag förstår din fråga som att du vill att Lawline ska hjälpa dig i en tvist avseende arrende, bl.a. genom att upprätta en inlaga som ska användas vid en kommande domstolsprövning.

Lawline erbjuder en rad olika juridiska tjänster och kan vara behjälpliga med rättslig rådgivning för såväl privatpersoner som för företag. Detta innefattar, bland annat, rättsutredningar (vilket, möjligtvis, skulle kunna inbegripa en genomgång av rättsläget vad gäller arrendeavatal), upprättande av diverse avtal med mera. För att veta om du kan få den hjälp som du efterfrågar rekommenderar jag dig att kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon (se kontaktuppgifter nedan). De kan hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du kan även skicka en kostnadsfri bokningsförfrågan till vår juristbyrå. Det kan du göra här. Observera att en sådan inte är bindande.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 010-207 93 00

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare