Kan jag ta reda på ifall polisen har beslagtagit mina brev?

Jag misstänker att polisen har beslagtagit flera brev som skickats till min adress från utlandet.

Kan jag på något sätt få det bekräftat eller är det bara att acceptera?

Tacksam för svar!

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

För att ta reda på om Polismyndigheten har beslagtagit brev som har varit adresserade till dig, kan du kontakta dem och fråga. Polismyndigheten har i vanliga fall skyldighet att kontakta dig ifall något sådant skulle uppstå, dock finns många undantag från denna princip. Därför är det säkrast att kontakta dem och fråga ifall så är fallet.

Lycka till!
Med vänliga hälsningar,

Lena FamulakRådgivare