FrågaKÖPRÄTTKöplagen10/10/2018

Kan en reklamation på en bostadsrätt ske via ett vanligt e-postmeddelande?

Hej!

Kan en reklamation på en bostadsrätt ske via ett vanligt e-post meddelande??

Med vänlig hälsning

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Ja, det går att reklamera via ett vanligt e-postmeddelande. En reklamation av en bostadsrätt har inte några formkrav, alltså finns det inte några regler om hur reklamationen ska ske eller utformas (köplagen 32 §). Det är dock bra att reklamera på ett sätt som gör det enkelt att visa att du har reklamerat i rätt tid. För det passar ett e-postmeddelande bra.

Funderar du på något mer om reklamationen för ett bostadsrättsköp är du välkommen att höra av dig till oss med en till fråga!

Vänliga hälsningar,

Mikaela von BornstedtRådgivare