Kan barn besöka en förälder som sitter i fängelse?

Jag har ett barn som är tre månader och hans pappa är i fängelse och jag vill ha att min son och hans pappa ska liva tillsammans hur kan jag göra det då?

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns olika sätt att hålla kontakt med en familjemedlem som sitter i fängelse. Man kan bland annat skriva brev eller göra besök i fängelset. Detta innebär att du och ditt barn kan ha möjlighet att besöka barnets pappa i fängelset. Du kan läsa mer om besök här.

Hoppas du fick svar på din fråga. Skulle du ha fler funderingar är du varmt välkommen att ställa en ny fråga till oss här på Lawline!

Vänligen,

Emma BergmanRådgivare