FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt30/06/2021

Hur mycket kostar det att upprätta ett avtal?

Jag har två arvingar och en bostadsrätt. Min vision är att den ene får bostadsrätten och löser ut den andre med halva värdet. Jag vill gärna ha ett avtal som stadgar att om bostadsrätten vid en framtida försäljning säljs med ett större värde än utgångsvärdet, skall mellanskilnaden delas lika mellan arvingarna. Vad kan det kosta?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Din fråga har skickats in till vår gratisrådgivning och jag har ingen möjlighet att ge dig ett uppskattat pris. Om du istället kontaktar oss per telefon via 08-533 300 04 eller via email via avtalet@lawline.se så har vi möjlighet att ta fram ett prisförslag.

Om du har fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på Lawline igen.

Med vänliga hälsningar,

Daniel HögströmRådgivare