Hur mycket kan jag få i pension?

Hej. Jag vet inte om den här frågan hör hemma här men eftersom det handlar om ekonomi så antar jag att det kanske är en juridisk fråga. Jag undrar hur mycket pension en person får som aldrig har jobbat i sitt liv, som fått CSN och socialbidrag som enda inkomst. Får personen även bostadsbidrag på ålderns höst förutom pengarna personen har att leva på, och hur mycket ungefär kan personen få som mest i bostadsbidrag? Det låter hemskt men det är i princip omöjligt att få jobb idag

Lawline svarar

Hej och välkommen till Lawline med din fråga!

Jag förstår din oro och att du vill ha ett bra och detaljerat svar på din frågor. Vi på Lawline har inte möjlighet att ge dig det svaret du söker, eftersom vi inte jobbar med specifika belopp kring pensioner, CSN och bostadsbidrag. Jag rekommenderar därför dig att kontakta Pensionsmyndigheten för ett specifikt svar på dina frågor. Du kan kontakta de här.

Om du har en juridisk fråga är du självklart välkommen att fråga dessa!

Önskar dig en trevlig helg!

Med vänlig hälsning,

Natasha FathifardRådgivare