FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt29/05/2020

Hur man anmäler en advokat som jobbar oetiskt ?

Lawline svarar

Hej och tack för att du kontaktar Lawline med din fråga.

Advokatsamfundet utövar tillsyn över yrkesverksamma advokater. Advokater är skyldiga att agera i förenlighet med god advokatsed och har en advokat inte gjort det kan du inleda ett disciplinärende hos samfundet. Instruktioner om hur du går tillväga finner du här.

Tack för att du kontaktade Lawline, behöver du mer rådgivning kan du ringa till oss på Lawline, 08-533 300 04. Vi svarar på samtal måndag-fredag 10:00-16:00.

Ebba EkstrandRådgivare