FrågaKOMMERSIELL RÄTTÖvrigt30/05/2022

Hur kan jag komma i kontakt med Lawlines juristbyrå och vilken slags hjälp kan jag få?

Hej Jag har tagit fram ett helt nytt koncept av marknadsföring, jag letade efter en IT-Byrå som kan hjälpa mig att utveckla denna ide tillsammans med mig. Eftersom jag startade detta bolag i mars så sitter inte bolaget på så mycket pengar. Han förklarade att utveckla min IT del hos de kommer att kosta. Jag förklarade då att jag är konversationer med olika investerare. Ägaren av IT-byrån som ska hjälpa mig utveckla förklarade att han kan köpa upp delar av bolaget. Vi har ännu inte pratat om hur många procent samt kostander. Min fråga är vart kan jag ta reda på hur ett kontrakt ska se ut eller om hur jag kan gå tillvägar för att kunna sälja delar av mitt bolag?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Jag förstår din fråga som att du vill veta om Lawline kan hjälpa dig att upprätta, eller åtminstone förklara vad som är lämpligt innehåll i, ett kontrakt rörande företagsöverlåtelse. Lawline erbjuder en rada olika juridiska tjänster. Detta innefattar, bland annat, rättsutredningar (vilket, möjligtvis, skulle kunna inbegripa en genomgång av rättsläget vid företagsöverlåtelser), upprättande av diverse avtal med mera. För att veta om du kan få den hjälp rörande information om en företagsöverlåtelse som du efterfrågar rekommenderar jag dig att kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon. De kan hjälpa dig vidare i ditt ärende.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare