Hur får vi hjälp med att utforma testamente?

Jag skulle behöva hjälp med att utforma ett tillägg/förtydligande av ett befintligt inbördes testamente. Vi vill inte skriva om hela testamentet, som innehåller en hel del, utan bara förtydliga att "den som överlever den andre skall erhålla den avlidnes kvarlåtenskap med fri förfoganderätt" Detta framgår inte helt tydligt i befintligt testamente. Hur kan vi få hjälp med det? Kan inte se att det kan göras i era befintliga mallar.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Givetvis kan vi hjälpa er med att utforma det önskade tillägget. Om ni sänder ett mail till mig på dennis.lavesson@lawline.se så kan jag hjälpa er och ni kan få en offert för vad det kostar.

Med vänliga hälsningar,

Dennis LavessonRådgivare