Hur får jag reda på vem som har ett visst personnummer?

Vem har personnummer XXXXXX-XXXX

Lawline svarar

Hej och tack för att du kontaktar Lawline med din fråga.

För att få reda på vem som har ett visst personnummer kan du kontakta skatteverket, dom ansvarar för folkbokföringen i Sverige och har uppgifter om vem som har vilket personnummer.

Tack för att du kontaktade Lawline, behöver du mer rådgivning kan du ringa till oss på Lawline, 08-533 300 04. Vi svarar på samtal måndag-fredag 10:00-16:00.

Ebba EkstrandRådgivare