Hur annullerar man ett samäganderättsavtal?

Innebär detta svar konkret att om båda samägandeägare skriver under på avtalet att vi vill annullera detta så upphör det?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag tolkar din fråga som att du redan har fått ett svar av en annan rådgivare. Utan att veta den frågan så väljer jag att ändå besvara din nuvarande frågeställning. Om ni har ett skriftligt samäganderättsavtal som ni vill annullera kan ni antingen upprätta ett nytt avtal, muntligt eller skriftligt, eller göra ett tillägg på det avtal som ni redan har. Med andra ord upphör avtalet om ni båda skriver under på att det ska annulleras.

Hoppas att du fick svar på din fråga!

Med vänlig hälsning,

Julia-Saga HerholdRådgivare