FrågaPROCESSRÄTTRättshjälp03/11/2016

Hjälp av Lawline

Hej Lawline!

jag har sålt en fastighet , där ursprungsöverenskommelsen inte är efterlevd av mäklaren.

Provisionen är felaktigt avräknad på fel underlag och jag har utan framgång sökt att få justerad avräkning hos mäklaren och mäklarens byrå, men det har de visat sig vara helt ointresserade av att göra. Ärendet är anmält till ARN - men om det blir tingsrätten till slut behöver jag ju ha ett juridiskt ombud till försäkringsbolaget IF (rättsskyddet) och det skulle jag vilja meddela idag. Hur gör jag lämpligast ? Vad är ert tips?

Imorgon 1/11 tillträder den nya ägaren - kan ni ringa upp mig 0701-449911 snarast?

med vänlig hälsning

Marie-Louise Bellman

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline!

För att våra jurister ska kunna hjälpa dig i ärendet kan du ringa in på 08-533 300 04 (Mån-ons 10-16) eller boka tid via www.lawline.se/boka.

Jag önskar dig lycka till!

Med vänlig hälsning,

Anonym AnonymRådgivare