FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 28/02/2019

Har inte fått lön för arbetat tid

Hej har provtjänstjobbat som chaufför i 2v fick inte lön för nyårsafton 2018 är det rimligt tack kjelle

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Naturligtvis har du rätt till lön för arbetad tid. Detta har inte gått rätt till. Föreslår att du vänder dig till din arbetsgivare och om inte det hjälper så skulle jag kontakta facket (de kan hjälpa även om du inte är medlem) och sedan ta dig vidare därifrån. Lycka till!

Fredrik JonssonRådgivare