FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt31/03/2016

Fullmakt för dödsbon

Om jag inte vill vara med vid komplettering av dödsbo,hur skriver jag fullmakt för övriga dödsbodelägare

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att vända dig till Lawline!

En fullmakt är egentligen inget mer än ett dokument (om det inte är muntligt) som beskriver fullmaktsgivarens intentioner. Med det sagt går det att utforma en fullmakt på mängder av olika vis, bara intentionerna och vem eller vilka som är fullmaktshavare framgår tydligt. På internet finns det fullmakter som är utformade för just dödsbon, vilket jag kan rekomendera att du letar upp och fyller i.

Om något är oklart eller om du har följdfrågor, tveka inte att höra av dig igen!

Mikael JonassonRådgivare