FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt23/08/2017

Framtidsfullmakt

Vi planerar att skriva en framtidsfullmakt. När detta är gjort på det sätt som jag tagit del av bland era frågor har jag kvar en fundering. Ska framtidsfullmakten registreras på något sätt för att vara giltig eller det räcker med att den blir offentlig när den behöver användas?

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att kontakta Lawline!

En framtidsfullmakt behöver inte registreras för att vara giltig, utan det stämmer som du skriver att det räcker med att den blir offentlig när den behöver användas. Mer om framtidsfullmakter kan du läsa här.

Väl mött!

Sofia NygrenRådgivare