Försäkringskassan har slarvat bort ett sjukintyg

Hej

Jag måste anmäla försäkringskassan de slarvade bort mitt sjukintyg

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Anser man att man själv eller någon annan blivit felaktigt behandlad av en myndighet eller en tjänsteman vid handläggningen av ett ärende kan man klaga hos JO.

Försäkringskassan är en myndighet och anmälningar sker via JO. För mer information angående en sådan JO-anmälan, besök denna länk.

Hoppas din fråga besvarades! Om du har andra funderingar, tveka inte att skicka ytterligare en fråga till Lawline!

Lawline RådgivareRådgivare