FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt29/06/2016

Fel på vara nonchaleras av säljaren

Hej

Kopt skapluckor o annat till kok. Felaktiga borrhal i alla dorrar bl a.. Arn har utralat sej. Felen i detta fall ar av sadan art att de forelegat redan vid leverans..de ar fraga om urspringliga fel. Foretaget har inte hort av sej. Hur kommer jag vidare? Lansratten? Far jag ratt tro? Kan jag begara skadedtand om inget hander?

Lawline svarar

Eftersom ARN har uttalat sig i frågan och ställt sig på din sida är detta något som starkt talar för att du även skulle vinna om du skulle dra det vidare, vilket i så fall blir att du stämmer företaget till tingsrätt. I detta sammanhang kan du även begära skadestånd för de uppkomna kostnader som dykt upp till följd av dessa felaktigheter.

Vänligen,

Martin PerssonRådgivare