Får jag göra reklam i en butik?

Hej. Min vän äger en livsmedelsbutik. Får jag lov och sätta upp reklam för mitt företag(byggföretag) på deras skyltfönster? Jag får min väns godkännande men räcker det?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Så länge du har din väns godkännande att marknadsföra ditt företag i butiken har jag svårt att se att det finns några hinder. Följer din reklam bara marknadsföringslagen så finns det inget som hindrar dig från att sätta upp reklamen.

Hoppas att du fick svar på din fråga!

Julia HellquistRådgivare