Efterarvsrätt?

Min hustrus far gick bort för ett par år sedan. Han hade fem barn som alla tog ut sin del av arvet. Nu har hans fru gått bort som har fyra barn, det finns inga gemensamma barn. Vilka är det som ärver henne? Bara hennes barn eller även min hustru och hennes syskon?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Förutsatt att  din hustru och hennes syskon tog ut hela sin del av arvet vid faderns bortgång och alltså inte avstod någon del  till förmån för faderns fru har de ingen efterarvsrätt. Detta innebär att det endast är den avlidne fruns barn som kommer att ärva henne, förutsatt att inget testamente upprättats.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare