Barn kallad till förhör - inspelning

Min dotter på 12 år är kallad till polishuset som vittne till en ev rättegång. Hon kommer att sitta med en barnutredare. Det kommer att spelas in. Min fråga, är det ljudinspelning eller filmar dem? Tack!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om polisen har meddelat att förhöret ska spelas in är det med största sannolikhet ljud- och bildupptagning som kommer att användas. Förhöret kommer alltså förmodligen att filmas.

Hoppas att allt går bra!

Anna RunelövRådgivare