Avhjälpande av fel

2016-07-31 i Konsumentköplagen
FRÅGA
har gjort en felanmälan på en samsung produkt 30/6 därefter har det varit 3 besök av tekniker och felet kvarstår vi har idag den 28/7 min fråga är hur länge är skäligt att vänta på en fungerande produkt?
SVAR

I svaret som ges i det följande antas vidare att detta är ett köp av dig som konsument.

Som konsument har man i enlighet med Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer att acceptera att företaget försöker avhjälpa felet maximalt två gånger. Är det inte avhjälpt därefter föreligger normalt sett hävningsgrund vartefter ni alltså kan kräva pengarna tillbaka.

Vänligen,

Martin Persson
Fick du svar på din fråga?
Senaste besvarade frågorna inom Konsumentköplagen (1157)
2021-02-24 Vem har ansvaret för att en vara stjäls efter att den har levererats utanför köparens dörr?
2021-02-24 Kan jag kräva tillbaka pengarna om avhjälpandet dröjer?
2021-02-23 Reklamation konsumentköplagen
2021-02-21 Möjligheten till hävning

Alla besvarade frågor (89536)