Avhjälpande av fel

har gjort en felanmälan på en samsung produkt 30/6 därefter har det varit 3 besök av tekniker och felet kvarstår vi har idag den 28/7 min fråga är hur länge är skäligt att vänta på en fungerande produkt?

Lawline svarar

I svaret som ges i det följande antas vidare att detta är ett köp av dig som konsument.

Som konsument har man i enlighet med Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer att acceptera att företaget försöker avhjälpa felet maximalt två gånger. Är det inte avhjälpt därefter föreligger normalt sett hävningsgrund vartefter ni alltså kan kräva pengarna tillbaka.

Vänligen,

Martin PerssonRådgivare