FrågaAVTALSRÄTTFormkrav26/05/2015

Att skapa ett giltigt kontrakt

Hej. Jag undrar hur jag skriver ett kontrakt så att det blir giltigt enligt lag&rätt?

Lawline svarar

Tack för din fråga.

Olika bestämmelser finns beroende på vilket typ av kontrakt det är fråga om, en del kontrakt måste som exempel bevittnas, andra inte. Därav behöver vi mer specifika uppgifter för att kunna hjälpa dig.

Du är varmt välkommen att kontakta oss per telefon på 08-533 300 04, alternativt kan du själv kika under våra tjänster om ett sådant avtal som du söker redan finns redo att skräddarsys enligt dina önskemål. Denna avtalstjänst hittar du på http://lawline.se/vara_tjanster/avtal.

Vänligen,

Martin PerssonRådgivare