FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt27/06/2019

Ansvar för jordfelsbrytare

Fel på jordfelsbrytare vem betalar

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Vem som bör betala för jordfelsbrytaren beror på var den finns och vem som ansvarar för den. Jag har inte tillräcklig information för att kunna besvara din fråga. Avgörande faktorer kan vara var jordfelbrytaren finns, vem som äger utrymmet där den finns och vem som har installerat det etc.

Hoppas att du fick vägledning i din fråga och återkom gärna med mer information.

Med vänliga hälsningar,

Azra DelkicRådgivare