Dusch och toalettbesök om natten

Om man går på toa på natten, får man spola då?

Om man börjar sitt jobb kl 05.45, får man duscha innan då? Dessa regler står i nåt papper vi fått men det låter så osannolikt så vi vägrar tro på det :)

Lawline svarar

Hej!

Om det är regler du fått av din hyresvärd så kan du juridiskt sett bortse från dem. Att du spolat i toaletten eller tagit en dusch kan aldrig vara skäl nog att säga upp ditt hyreskontrakt, och detta gäller oavsett vilken tid på dygnet toalettbesöken ägt rum. Inte heller i övrigt torde det finns någon lagstiftning som förbjuder nattliga toalettbesök.

Med vänlig hälsning

Erik SvenssonRådgivare