FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 25/12/2007

Illa behandlad av arbetsgivaren

jag är anställd, fick en enda lön under perioden juli 2006-december 2007 med hjälp av hotelser och lögner.jag är gammal, plus delvis handikappad .jag får lönebidrag. jag blev illa behandlad (en arbetsskada för livet )och väl uttnyttjad av arbetsgivaren. vad skall jag göra ? vill ni vara snälla och tala om för mej vad lagen säger om mitt fall ,och visa mej den rätta vägen för att få tillbacka mina rättigheter. mvh

Lawline svarar

Din fråga är väldigt svår att besvara utan närmare detaljer om vad som faktiskt inträffat. Vad menar du med att du fått ut lönen med hjälp av hotelser och lögner. På vilket sätt blev du illa behandlad och utnyttjad. Det låter på din korta berättelse inte alls otroligt att din arbetsgivare begått något brott men det går inte att ge dig någon vidare vägledning utan att veta vad som hänt. Återkom gärna med en mer utförlig beskrivning.
Lawline RådgivareRådgivare