FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt22/11/2007

Tillhandahållande av avtal för arrende av tomtmark

Jag skulle vilja köpa en blankett för att ordna ett arrendeavtal (nyttjandrätt) av tomtmark. Jag hittar ingen som jag tycker passa in bland era blanketter! Det är ju viktigt att det blir juridiskt rätt.

Lawline svarar

Hej. Lawline tillhandahåller dessvärre inte med fullständiga avtalsförslag då sådana är mycket tidskrävande och vi inte har tillgång till något avtalsbibliotek. Min rekommendation är att du vänder dig till Lantmäteriet. Om du har tur kan myndigheten bistå med någon enklare form av standardiserat avtal för den typen av verksamhet. I annat fall kan de säkerligen hänvisa dig till någon juridisk rådgivare som är mer specialiserad i denna typen av frågor. Mvh
Ola DavidssonRådgivare