FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt03/01/2006

Kan jag stå på hyreskontraktet?

Hej Lawline! Jag skall flytta in till min killkompis hyreslägenhet och undrar om vi båda kan stå på hyreskontraktet? Med vänlig hälsning Johan

Lawline svarar

Hej! Att bo i lägenheten samtidigt som din kompis får du göra. Det är inte en åtgärd som hyresvärden kan lida men för, endast då måste han tillfrågas. Om du får stå på kontraktet som förstahandshyresgäst är dock en fråga som endast hyresvärden kan ta ställning till. Lycka till! Mvh
Fia BergRådgivare