FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 21/11/2005

Vilket fackförbund ska jag välja?

Hej Jag är ekonomstudent och arbetar extra på en medie/direktmarknadsföringsbyrå. Nu vill jag gå med i ett fack. Vilket ska jag välja? Tacksam för lite vägledning.

Lawline svarar

Hej! JUSEK är ett fackförbund för för jurister, civilekonomer, systemvetare, personalvetare och samhällsvetare, vilket torde passa dig som pluggar till civilekonom. JUSEK har även studentrabatt och man kan gå med trots att man bara pluggar. Man betalar då 100 kronor för hela studietiden fram till första jobbet. Om du vill gå med i samma fackförbund som din arbetsgivare är ansluten till föreslår jag att du pratar med denne. Mer info om JUSEK finns på www.jusek.se Lycka till!
Fia BergRådgivare