FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt13/03/2013

Försäkringsvillkor

Min dotter blev biten i ansiktet av vår hund. Nu säger vårt försäkringsbolag att hon inte kan få ersättning för skadan för att hon är skriven hemma. Hon är 25 år. Bolaget är Länsförsäkringar. Kan detta verkligen stämma? Tack på förhand! Mvh

Lawline svarar

Hej!

När man tecknar en försäkring är det viktigt att läsa igenom vilka villkor som gäller. Av din fråga framgår varken vilken typ av försäkring som ni har eller hur det villkor lyder som Länsförsäkringar hänvisar till. Utan den här informationen går det inte att svara på om försäkringsbolaget gjort eller fel.

Du får gärna skicka in en ny fråga med mer information(speciellt om hur försäkringsvillkoren lyder).

Mvh

Ronja Kleiser

Ronja KleiserRådgivare