FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt30/01/2013

Avtal vid byte av ägare

Hej. Jag har ett 12-månaders avtal med mitt gym som nu är sålt till ny ägare vars månadskostnad är hälften av vad jag betalar. Finns det något jag kan göra, eller med ett leende fortsätta betala dubbelt så mycket som övriga på gymet?

Lawline svarar

Hej, tack för din fråga.

Som jag förstår det så har du slutit ett avtal med den förre ägaren till gymmet. Så länge som gymmet finns kvar och utbudet är detsamma så bör villkoren i ditt avtal följas. Det finns då ingen grund för dig att bryta avtalet. Eftersom du har bundit dig till gymmet på en bestämd tid, misstänker jag tyvärr att du måste vänta ut denna tid och sedan teckna ett nytt avtal till det nya mer förmånliga priset. Ett första steg är att diskutera saken med de nya ägarna, troligen finns det fler med samma problem.

Vänligen

Lisa NordbrandtRådgivare