Reklamation av auktionsköp
Hej,
Jag vann en budgivning av en tunika på tradera. Jag betalade tunika+frakt
(närmare 500 kr) och några dagar senare hämtade jag ut den på posten. När jag
packade upp den upptäckte jag att en dekorationsstickning i garn var avsliten och min bedömning är att den inte går att laga. Dessutom hittade jag två 7-10 mm stora fläckar som ser ut som korallfärgat nagelack på ärmmudden, på insidan dock men likväl där. Detta hade inte nämnts alls i annonsen.
Jag mailade direkt säljaren angående problemet och hoppades att vi skulle
kunna lösa detta. Säljaren menade att hon inte sett felen. Efter ett par
mailrundor där jag förmedlade att min förhoppning var att hon skulle ta
tillbaka tunikan menade säljaren att hon inte kände att hon kunde ta tillbaka den då hon inte sett felen. Däremot kunde hon eventuellt tänka sig att göra ett prisavdrag, så att det kändes bättre för mig. Jag meddelade då att jag stod med en felaktig tunika och att jag definitivt ville att hon skulle ta tillbaka den, jag kunde tänka mig att stå för returfrakten bara problemet blir löst. Detta mail har hon inte svarat på...
Vad har jag för rättigheter och vilka möjligheter har jag att lösa denna
tvist?
Lawline svarar
Amanda RasmussonRådgivare