FrågaAVTALSRÄTTGåva07/11/2012

Fråga angående gåva och enskild egendom

Om man ger en gåva till någon utan att överlämna ett gåvobrev - kan givaren då i efterhand återkomma med ett gåvobrev där gåvan anges som enskild egendom?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga! Det är inte möjligt att i efterhand bestämma att en gåva som lämnats ska vara gåvotagarens enskild egendom. Om en gåva är förenad med villkor så ska dessa ställas upp då gåvan lämnas. Vänliga hälsningar,
Lawline RådgivareRådgivare