UTEBLIVEN DOM FÖR MISSHANDEL

Hej min flickvän satt i rättegång för två veckor sen för att hon blivigt slagen i ansiktet så att hon svimade av på en krog De fanns två vittnen oberoende av varandra som vittnade om att killen hade slagigt en gång och missat Men slagigt igen som blev träff. Killen själv i fråga hade bara sitt ord Men han blev ej dömd varför?

Lawline svarar

Hej, Det är tyvärr omöjligt för mig att svara på varför domstolen dömt som den gjort i detta fall utan tillgång till mer information. Det kan finnas en mängd olika orsaker till att en person inte blir dömd trots att denne slagit någon. Det råd jag kan ge dig är att gå till domstolen i fråga och hämta ut domen i målet. Din flickvän har troligtvis fått ett målnummer som ni kan använda för att hämta ut den. I domen skall det finnas en sektion som heter "Domskäl". Där motiverar domstolen varför den dömt som den gjort. Vänligen,
Hampus SabelRådgivare