Övergång till visstidsanställning

Hej! Jag har snart varit anställd hos ett statlig myndighet i 2 år och 3 mån i olika omgångar. Men anställningsformen har varit både visstid och vikariat. Blir jag då inte tillsvidare anställd en 5§ 2p. Tack på förhand.

Lawline svarar

Hej! Tyvärr så är det så att man kan vara anställd i 2 år som vikarie och 2 år i allmän visstidsanställning innan man måste blir tillsvidareanställd, det betyder att din arbetsgivare har laglig rätt att vänta i 4 år innan denne måste erbjuda dig en tillsvidareanställning samt att det måste vara inom en 5 års period. Med vänlig hälsning
Louise ModinRådgivare