FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt22/02/2023

Vilken typ av rättslig hjälp kan Lawline erbjuda?

Hej Skulle vilja veta vad man kan begära för skadestånd om man blivit smittad av yersinia bakterien och blev utslagen i 3 veckor. Produkten är inköpt på ica maxi och dom är informerad då det blivit smittspårning. Fick från deras försäkringsbolag vad jag gar för anspråk och det skulle jag vilja ha hjälp med av er tack Mvh N.N.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline för juridisk rådgivning.

Jag förstår din fråga som att du vill att Lawline ska hjälpa dig i ett skadeståndsmål, bl.a. genom att hjälpa dig att utforma ett rimligt anspråk.

För att kunna uppskatta vilket skadeståndsanspråk du kan rikta mot din motpart krävs mer information rörande omständigheterna i just din situation än vad som framgår av din fråga. Det är därmed inte något som jag kan uppskatta på rak arm (åtminstone inte på ett fullgott sätt). Jag rekommenderar dig därför att kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon (se kontaktuppgifter nedan), för vidare hjälp i ditt ärende. Lawline erbjuder nämligen en rad olika juridiska tjänster och kan vara behjälpliga med rättslig rådgivning för såväl privatpersoner som för företag. Detta inbegriper de allra flesta juridiska utmaningar man kan tänka sig. Du kan även skicka en kostnadsfri bokningsförfrågan. Det kan du göra här. Observera att en sådan inte är bindande.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 010-207 93 00

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare